tirsdag den 20. april 2010

Future til klimakonference i Bolivia



Siden februar 2003 har jeg rejst rundt i Latinamerika. Lige nu er jeg naaet til Bolivia hvor jeg arbejder frivilligt paa et boernehjem i byen Cochabamba. Fra den 19. til den 22. april bliver der holdt en stor klimakonference lidt uden for byen i den lille by Tiquipaya. Konferencen er kaldt 'World People's Conference on Climate Change and the Rights of Mother Earth'. Evo Morales, Bolivias praesident, inviterede under COP15 verden til klimakonference i Bolivia, for at udvikle 'People's agenda for climate change'. Da det er folkets konference har det vaeret muligt for mig at faa et indgangspas, og jeg vil de naeste dage daekke begivenhederne. Da jeg stod i koen igaar for at blive regristreret, var det fantastisk at se alle de forskellige mennesker der kom for at blive registreret - isaer kom mange 'indfoedte' bolivianere. Omkring 15000 fra 126 har tilmeldt sig konferencen og blandt andet Naomi Klein, som ogsaa deltog til konferencen i DGIbyen under COP15 kommer. Torsdag skal vi se Evo Morales tale.

Flere nyheder paa http://pwccc.wordpress.com/

- Sofie Mortensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar