onsdag den 9. maj 2012

Tvunget til at flygte



Mere end 3.000 flygtninge ankom i april til den nigerianske landsby Goudel, der ligger 5 km fra Malis grænse. Her bor normalt kun 850 indbyggerne, så situationen er desperat. Hver dag ankommer flygtninge, der har gået 10-15 dage for at nå frem til flygtningelejren.

Én af de mødre, der befinder sig i lejren, fortæller, at hun ikke havde andet valg:

"Jeg forlod min landsby, fordi jeg var bange. Bander kom til vores hjem med våben og stjal mange af vores ejendele. Derfor besluttede vi os for at flygte. Sammen med mine børn gik jeg hertil. Vi har modtaget hirse, bønner, ris, tæpper, telte og beholdere til vand," fortæller kvinden.

Du kan hjælpe børnene. Sms NØDHJÆLP til 1231.
Det koster 150 kr. + alm. sms takst, som trækkes over telefonregningen.
Tjenesten udbydes af Plan Danmark, Borgergade 10, 2.tv, 1300 Kbh. K, Tlf 35 300 800

Ingen kommentarer:

Send en kommentar